Re: mysql 4.x -> mysql 5.x

10-07-07, Albert Czarnecki <aczarnecki@osanet.pl> napisał(a):

> mowiac szczerze ja tez mam z tym klopoty
> jak mozna bezkolizyjnie zglebic sie w tą tematyke ??

Ciezko z tym idzie i zapewne bede musial jeszcze w tresci strony
pogrzebac w bazie ale zrzucam mysqldump baze zmieniam wszedzie latin1 na
latin2 i wrzytuje wszystko do bazy od nowa....

Szczerze mówiąc ja zmuszam klientów do uzywania encodingu iso-8859-2
co powinno byc poniekąd normą (nie wiem jaki jest "ogolny" zwyczaj) .
Pomimo tego ze wiekszosc systemów oraz ogolnie aplikacji korzysta z
utf-8 jest też mozliwosc korzystania z utfa.

SET names w bazie ustawione musi byc na latin2. Kazdy vhost  na
apache'u ma adddefaultcharset iso-8859-2 (lub gdy go nie ma klient
moze uzywac utfa )
Baza mysqlowa uzywa zmiennych tylko latin2 . Jednak zauwazylem ze gdy
do bazy latin2 ktoś zaimportuje UTFowe dane to wystarczy zdjać z
vhosta iso8859-2 i klient normalnie widzi polskie znaczki. Pozostaje
jescze charset dla połączeń i tu zaczynają sie schody. kiedy baza jest
na tej samej maszynie - nie m aproblemu. Kiedyu jednak połączenie
przychodzi mi z innego serwera to muszę uzyc (bądz tez nie uzywac ;) )
opcji init-connect = 'SET NAMES utf8'

Dla utfowej bazy w latin2owm serwerze , dodanie init-connect = 'SET NAMES utf8'
powoduje wyswietlanie utfowych znaczków obok normalnych znaczków polskich...

nie wiem czy pomogłem , polecam manuale mysqlowe , wszystko jst
swietnie opisane poza tym jak ustawiać serwery www i pisac stronki (
headery htmlowe ) ale tu już sprawy są dosc logiczne.

pozdr.
--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl