Re: Exim4 za bramka

Krzysztof Jastrzębski wrote:

lockman napisał(a):

Natomiast dąże by w nagłówku było coś w stylu (przynajmniej wydaje mi
się że to by mogło mi pomoc):
        by mydomain with esmtp (Exim 3.33 #1)

Tak, mogłoby (takie właśnie jest znaczenie parametru helohost w qmailu).
Jak w eximie tego nie ma (ma prawo nie być) to może rozważ zmianę MTA na
taki który to ma...

A może po prostu wystarczy RTFM? :)

 primary_hostname = mail.example.com

Warto też ustawić (nie wiem czy tego nie ma w domyślnej konfiguracji):

 smtp_banner = "${primary_hostname} ESMTP Exim"

żeby się nie chwalić konkretną wersją Exima.

Niestety, nie wiem dokładnie, jak się te wpisy wrzuca do automatycznych
konfiguracji Debiana (jak potrzebuję czegoś więcej, to podgrywam własny
konfig), ale nie podejrzewam, by było to specjalnie skomplikowane.

pozdrawiam,
 Robert Tasarz