Re: Komunikaty z onetu...

07-02-28, Jerzy Patraszewski <sm0q@pbw.edu.pl> napisał(a):
Witam,
od jakiegoś czasu pojawiają mi się następujące komunikaty w logach

postfix/smtpd[27017]: NOQUEUE: reject:
RCPT from MOJA.DOMENA.COM[IP.MOJEJ.DOMENY.COM]:
450 <jakiś_user@poczta.onet.pl>: Sender address rejected:
unverified address: host mx.poczta.onet.pl[213.180.130.86] said:
450 4.7.1 W chwili obecnej nie mozesz wyslac listu do:
<jakiś_user@poczta.onet.pl>, sprobuj za chwile [0400.-1] / At the
moment you cannot send a message to <jakiś_user@poczta.onet.pl>, try
again later; from=<jakiś_user@poczta.onet.pl>
to=<MOJ_ADRES@MOJA.DOMENA.COM>
proto=ESMTP helo=<smtp27.poczta.onet.pl>

i maile DO mnie nie dochodzą, wg RFC błąd 450 nie powinien rzutować na
dostarczanie poczty... więc ma ktoś jakieś pojęcie o co chodzi onetowi,
że nie chce do mnie dostarczać ??
Oczywiście MOJA.DOMENA.COM ma zarejestrowany rekord MX w DNS'ie (DNS
prowadzony przez firme hostującą)
MOJ_ADRES - oczywiście istnieje i poczta dochodzi z innych serwerów
bezproblemowo...
Wygląda mi na to, że admini z onetu coś przekombinowali...
Ma ktoś jakiś pomysł ?
 Pozdr.
sm0q

Jesli chodzi o mnie - to samo - mejle czekają w kolejce ale jak
zauwazylem proste postfix flush albo po prostu odczekanie przerzuca je
do onetu.
Mamy czasami mejling dla naszych klientow ktorzy zamiast u nas mają
skrzynki na interii, wp, onecie itd.. problemy występują tylko z
onetem, yahoo (ale w postfixie dodajesz w transportach big and slow i
mejle idą wolniej) . gmail z kolei nie robi takich problemów .

konkluzja : jesli do ciebie cos nie dochodzi to jestes pewnie na jakis
BLach albo greylistach (senderzy dostaja jakies bounce'y ? ) , do
onetu i tak dojdzie jak poczekasz albo opróżnisz co jakiśczas kolejkę
(u mnie wysłanie koło 30 mejli na onet trwało kilka godzin ,ale
przypuszczam ze 15 minut i pojdzie) .
\
pzdr

--
Wojciech Ziniewicz
Unix SEX :{look;gawk;find;sed;talk;grep;touch;finger;find;fl