Proxy + squid

Witam wszystkich

Próbuje uruchomić, squida aby mieć serwer proxy, który w założeniu ma działać na poziomie aplikacji. Mam sieć o jednej adresacji, ale podzieloną na kilka segmentów i tylko w jednym wyjście na zewnątrz, nie mogę w hostah (win XP PRO) fizycznie wskazać od razu bramy wyjściowej na zewnątrz ( bo jak to zrobię to nie będą widziały bramy do innych segmentów) musze to zrobić z poziomu przeglądarek i klientów pocztowych. Podczas tych „manewrów” napotkałem problemy:

  1. Zainstalowałem squida za pomocą polecenia apt-get install squid i niby wszystko ok., ale nie bardzo wiem jak sprawdzić czy działa, po wydaniu polecenia psaux nie ma go w spisie uruchomionych demonówL
  2. Czytałem trochę w sieci na temat konfiguracji squida, ale niestety nigdzie nie znalazłem jak go skonfigurować do podobnego zastosowania – może ktoś z szanownych grupowiczów podeśle mi linka albo jakieś informacje na ten temat

Może źle myślę to proszę o podpowiedź jak najlepiej to rozwiązać.

Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję

Pozdrawiam

TK