Re: FW: VSFTPD - zmiamy w /etc/shells - bezpieczne?

Jarek Buczyński napisał(a):
> Witam

> Faktycznie to działa, dzięki. Czyli takie rozwiązanie raczej
> jest kiepskie :( To teraz nie wiem jak zrobić żeby sobie hasła mogli samemu
> zmieniać...
>
> Wiem że niektóre ftp można ładnie zintegrować z bazą np. mysql. Co polecacie
> w takim przypadku, nie chcę zmieniać zbytnio ftp na inny serwer bo vsftpd
> ładnie mi działa, dobrze się konfiguruje i podobno to jeden z
> najbezpieczniejszych serwerów ftp.

Jasne, że działa! ;-)

Wywal z /etc/shells (bo tam masz wypisane tzw. "poprawne powłoki") /usr/bin/passwd i wyłącz w vsftpd sprawdzanie powłoki użytkownika na danej wirtualce (czy jak masz skonfigurowany ftpd). Będzie wtedy ok.

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace" [KoRn]