dostęp do zasobów sieciowych

witam serdecznie!

chciałbym zrobić sobie cos takiego :

Przykładowo mam u siebie kilku użytkowników posiadających odpowiednio swoje
komputery. Niektórzy z nich w  zalezności od tego co robią maja dostęp do
internetu a niektórzy go nie mają. I teraz w zależności od tego gdzie
uzytkownik jest zalogowany chciałbym po "loginie" (brzmi dziwnie) ustawić
prawa dostępu do internetu np na komputerze n1 loguje się jako kowalski i ma
dostęp do sieci internet a np loguje się jako nowak na tym samym komputerze i
juś tego dostępu nie ma. Nie chciałbym tutaj sprowadzić sie tylko do
konfiguracji klientów, bo ja wiadomo nie jest trudno zmienic ustawienia
sieciowe w komputerach klienckich, ale także chciałbym zrobic jakiś rodzaj
kontroli na serwerze i nie chodzi mi tutaj o iptables i adresy mac kart
sieciowych bo jak powiedziałem chciałbym żeby odbywało sie to na poziomie
loginu... może jakiś skrypt do login dodatkowo zmieniający ustawienia sieci
(?)
	 Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem co i jak ale mam nadzieje że ktos pomyślał
sobie o czymś takim wcześniej ...

zapraszam do dyskusji...

pozdrawiam
---
Etch Debian User: Pawel"at"Wartan"dot"org
kadu:3735326 Registered Linux User : 406139 |PLUG :1966491030
GnuPG | pub 1024D/2AAB159B
Home Page: http://www.wartan.org