dziwny błąd - klawiatura pl w X-ach (Sarge)

Vi-tam

Kilka razy już istalowałem na desktopach Sarge, i nigdy się z czymś
takim nie spotkałem. Mam Sarge na bieżąco aktualizowane na P3 + grafika
nVidia 32MB. Zainstalowane środowisko GNOME i różne wmy GTK.

Generalnie chodzi o to, że w środowisku graficznym w ogóle nie mogę
używać polskiej klawiatury. Na konsoli bez problemu, console-data
ustawione na polską klawiaturę, lokale OK.
Poniższy błąd wywala tylko GNOME podczas logowania, Wmaker i IceWM
błędem nie sypie, ale problem jest ten sam - polskiej klawiatury nie ma.

***

Błąd aktywacji konfiguracji XKB.
Prawdopodobnie wewnętrzny błąd X serwera.

The XFree86 Project, Inc 40300001
Używasz XFree 4.3.0.
Znane są problemy ze skomplikowanymi konfiguracjami XKB.
Spróbuj użyć prostszej konfiguracji lub weź Ĺ?wieĹźszÄ?
wersję XFree.
Jeżeli zgłaszasz tą sytuację jako błąd, załącz:
- Wynik polecenia xprop -root | grep XKB
- Wynik polecenia gconftool-2 -R
  /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb

Ja nie m,am żadnej "skomplikowanej konfiguracji", tylko domyślą po
zainstalowaniu Xów w Sarge. Naprawdę nic nie mieszalem, prawdę mówiąc w
ogóle się tego nie tykałem. Błąd wywala się od samego początku, od
pierwszego odpalenia Xów.

Czy ktoś potrafi mi pomóc?...
Zależy mi na możliwie szybkim usunięciu problemu.

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~
      _ *\      *\ ~~~~~~~~~~~GG:6509957, Tleen~~~~~~~