Re: motd

===== Dnia: piątek, 21 lipca 2006 18:29, stentor pisze:

> po JB> prostu:

>   no ja tam grzebalem w motd i nawet sobie kolorki zrobilem :)
>   chcialbym aby jak user sie zaloguje na moj serwer oprocz motd
>   otrzymal tez informacje  o "uptime"  serwera.

No, ja rozumiem twoje cele. :) I jeśli wszyscy twoi userzy używają powłoki
kompatybilnej z sh (bash, ksh, pdksh itp), to moje rozwiązanie właśnie to
zrobi, co chcesz (chyba). Sprawdź.

Jeśli używaja csh/tcsh, to można uptime dopisać jeszcze w /etc/cshrc.cshrc
(nie jestem pewien, bo nie używam).

A grzebanie się w motd jest ok, o ile chodzi o statyczny efekt -- w przypadku
potrzeby dynamicznego motd-a trzeba chyba się posłużyć crone-em... Ale może
lepiej właśnie /etc/profile, tak jak pisałem wyżej?

pzdr,
jmb