Re: grub-install vs. grub>

Jarek Buczyński napisał.
> Witam
> Mam takie pytanie jakie są różnice między tymi poleceniami:
> grub-install /dev/hda
> #grub
> grub>device (hd0) /dev/hda
> grub>root (hd0,0)
> grub>setup (hd0)
> Wynik działania jest taki sam czy nie, bo nie do końca jestem tego pewny.
Witam.
Och jakis czas temu nameczylem sie ,zeby dojsc do tego jak
odbudowuje sie Grub-a. Do niego wlasnie uzywa sie zaklecia
grub-install /dev/hda
Jednak, zeby, to wykona cz najpierw bez Grub-a trzeba naszego
Pingwinka uruchomic - jak  z linuxowej dysketki systemowej,
ktora najlepiej i to w 2 egzemplarzach wykonac od razu oo zainstalowaniu
Linuxa. Je ja wykonuje zakleciem
dd if=/dev/hda of=/dev/fd0 bs=512 count=1
Moje FAQ o tym pod
http://www.flug.org.pl/modules.php?name=FAQ&myfaq=yes&id_cat=8&categories=Podstawy#12
Jednak zauwazylem, ze po odtworzeniu Grub-a np. zamazanego po format c:
ta dysketka juz bezuzytecazna. Mozna ja ponownie sformatowac i
od razu po odtworzeniu Grub-a tym samym zakleciam ja wykonac
ponownie,zeby ona czekala na kolejna odbudowe Grub-a.
Ocbudowa LILO wyglada latwiej podac zaklecie lilo i juz gotowe.
--
Konczac Pozdrawiam. Krzysztof.
Registered Linux User: 253243 | Powered by Aurox 11.0