Re: Mondo Rescue - narzedzie do robienia backupów

06-07-07, Jarek Buczyński <jaro80@gmail.com> napisał(a):
#mondoarchive

Czy tak wykonana kopia jest poprawna? Tzn. czy np. bazy mysql, postgre oraz
inne "żyjące"  programy będą działać po odtworzeniu prawidłowo?

Ja raczej mam doświadczenia takie że bootuje z jakiejś BootCD (nie
koniecznie mówię tutaj o Linuksie :-)) i wtedy backup, czyli jak system nie
pracuje.

Beda dzialac - testowalem to juz wielokrotnie. Jest raczej inny problem - przy backupowaniu np. mysqla moze Cie wywalic z mondorescue.

Ja wykluczam zawsze /var/www /var/log i /var/lib/mysql - te katalogi sa codziennie na tasme backupowane i na image ich nie potrzebuje.

Jest tez inny problem - mondoarchive przygotowujac kernela i moduly do systemu ratunkowego bierze prawie tylko te moduly, ktore sa w uzycu przez backupowany system. Jesli chcesz przeniesc system z IDE na Raid to albo sobie skopujesz odpowiedni modul na dyskietke, albo wpiszesz do /etc/modules.conf odpowiednia linijke (to ostatnie u mnie nie zadzialalo - byc moze trzeba zrobic restart?).

Pozdrowienia

Wojtek