[Etch] Problem z instalacją - partycjonowanie

Witam!

Mam następujący problem:
Sformatowałem wszystkie partycje linuxowe i główną windowsową aby odświerzyć swoje systemy, zostawiłem tylko jedną partycję FAT32 na której miałem ważne pliki... zainstalowałem window$a standardowo na hda1, a debiana chciałem zainstalować tak jak poprzednio na hda6. Instaluje ta sama wersje ETCH z tej samej plyty co uprzednio, instaluje zawsze w trybie "expert", jednak napotykam problem kiedy dochodze do partycjonowania dyskow...

Przygotowuje partycje hda6 - / - ext3, oraz hda7 - swap, kiedy potwierdze formatowanie dyskow i przygotowanie nowych partycji chwile laduje sie pasek formatowania po czym wszystko znika i zostaje niebieski ekran, nic sie nie dzieje, tylko dysk co jakiś czas "mrugnie".. po około 10 minutach czekania pojawia sie lista wyboru operacji instalacyjnych jednak jezyk zmieniony jest na standardowy angielski, a zaznaczenie znajduje sie w dalszym ciagu na partycjonowaniu, zmienilem jezyk, kiedy probuje przejsc do nastepnych operacji pojawia sie ze nie przeszedlem przez proces partycjonowania i musze to zrobic.. kiedy ponownie wlaczam partycjonowanie pasek ladowania zatrzymuje sie na 53% i tak juz zostaje... nie wiem co jest.. probowalem kilkakrotnie usuwac wszystkie partycje linuxowe i instalowac jeszcze raz - na darmo... najgorsze jest to ze poprzednio z tej samej plyty wszystko sie ladnie instalowalo..

a co jeszcze dziwniejsze... probowalem instalowac gentoo - bez problemu i debian stable "sarge" - takze nie zatrzymuje sie na partycjonowaniu.. co jest?? czyzby jakis blad w tablicy partycji ktory przeszkadza tylko mojemu "Etchowi"? .. jeszcze tydzien temu ładnie sie instalował :/

Mam nadzieje ze problem jest zrozumialy - opisalem go najlepiej jak potrafilem. Spedzilem juz kilka godzin na googlach bezskutecznie szukajac pomocy..

Prosze o pomoc!