Jabber - dwa pytania

Witam.
Nie wiem, czy dobrze trafiłem, ale... kto pyta, wielbłądzi ;)
Sytuacja wygląda następująco:
a. komunikator dla firmy,
b. połączenie poszczególnych oddziałów firmy,
c. bezpieczeństwo,
d. kontrola przesyłanych danych.

Ad a.
Oczywiście jabber. Dlaczego? Bo tak jest w temacie:D
A tak całkiem poważnie: popierajmy oprogramowanie z otwartym kodem;)
O ile nie ma problemu z końcówkami, to nie wiem, czy ktoś postawił
serwer na Solarisie:D Najwyżej będzie Linux ;)

Ad b.
Pozostaje pytanie, czy lepiej postawić jeden serwer dla całej firmy, czy
raczej spróbować rozwiązania: kilka serwerów dla oddziałów regionalnych
i dodatkowe połączenie między nimi.
Za pierwszym rozwiązaniem przemawia łatwość obsługi i wszystko w jednym
miejscu, za drugim autonomiczność poszczególnych oddziałów.

Ad c.
Wolałbym aby owa sieć była zamknięta dla osób z zewnątrz, aczkolwiek nie
wiem, czy jest to sensowne rozwiązanie. Może łatwiej byłoby zrobić, aby
konto na serwerze mieli tylko użytkownicy z konkretnej sieci? I czy
można tak w ogóle zrobić?

Ad d.
Chodzi o to, aby na zewnątrz nie były przesyłane ważne dla firmy dane.
Nie wiem, czy tak się da zrobić o ile miałby istnieć kontakt z
użytkownikami innych sieci.
I jest jeszcze jedna sprawa, aby otrzymywać potwierdzenie, podobnie jak
 w programach pocztowych, że dana informacja dotarła do użytkownika.
Jednym z rozwiązań jest wrzucenie połącznie konferencyjnego i
zapisywanie wszystkiego w tle, ale nie wiem, czy przy np. 500
użytkownikach w oddziale ma to jakiś sens. Może jest łatwiejsze rozwiązanie?

Po co to piszę? Bo oczekuję uwag, ewentualnych propozycji rozwiązań. A
może ktoś robił coś podobnego i mógłby się podzielić swoim doświadczeniem?

- --

Pozdrowionka z buszu
(Na)Leśnik
RLU:304850