Debian 3.1 na IBM x336/x346

Chcielibyśmy zakupić serwerki od IBM-a. Przysłali nam propozycję że
w określonej przez nas kwocie proponują oparte na Intelu xSeries 336
(1U) lub 346 (2U) [http://www-03.ibm.com/systems/x/rack/index.html].
Mam tutaj pytanie do Was grupowiczów, czy może ktoś pracuje na takim
sprzęcie i jak sprawa się ma z Debianem Sarge? Zwłaszcza że nie wiem
co siedzi na płycie - jaki kontroler SCSI, w jedym dogrzebałem się w
"tech spec" że jest Adaptec 320 SCSI (czyli dalej nie wiem co jest
dokładnie, pewnie jakiś AIC 79xx?).
Zaproponowali też kontrolery sprzętowe ServeRAID-6i+ i ServeRAID-6M
do x336 oraz ServeRAID-7k do x346. Na zdjęciach widzę że siedzi na
tych kontrolerach też coś z Adapteca, ale odczytaj nazwy/modelu nie
mogę. A ten 7k to jakaś kostka jak RAM wygląda i korzysta z układu
na płycie???

Myślę że Debian pójdzie, tylko się o RAIDy boję ... (już miałem
przypał z serwerem Intela SR2400 + Adaptec = instalator Debiana
dysków ne widzi, i weź tu coś zainstaluj ...)

Pozdrówki,
LP.