Re: Instalacja debiana z pliku iso. Instalator odpalony lecz jak dobrac sie do obrazu?

On Thu, Jun 01, 2006 at 10:35:03PM +0200, ZS wrote:
> listuje partycje wiec chce sie na nie jakoś dostać no i tu mam problema.
> Jak je zamontować, w jakim katalogu, jeżeli sie nie da stworzyc
> katalogu,

Co rozumiesz przez "nie da się stworzyć katalogu"?

> są tylko dostepne jakies katalogi hmmm jak to powiedzieć...?
> chyba wysane z tych plików
>
> //boot/newinstall/initrd.gz
> /boot/newinstall/vmlinuz

vmlinuz to jądro. initrd.gz to skompresowany ramdysk, w którym lądujesz
po załadowaniu zgodnie ze wspomnianymi instrukcjami.

> /Moje pytanie: w czym i z jakimi opcjami zamontować daną partycje lub
> poprostu plik iso z ktorego instalacja poszłaby dalej?

mkdir /cdrom
mount /dev/partycja /mnt
mount -o loop,ro -t iso9660 /mnt/sciezka/do/pliku.iso /cdrom

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216