Re: Przeprowadzamy się na nowy dysk :-)

Witam,

Dnia czw, lut 23, 2006 at 01:36:25 +0100, Jarek Buczyński napisał:

> Witam Wszystkich!
>
> W którymś z wcześniejszych wątków rozmawialiśmy trochę o tym jak
> przenieś system na inny dysk, postanowiłem to sprawdzić w praktyce,
> jednak nie za bardzo chce mi to działać, podejrzewam że to tzw. czeski
> błąd :). Poniżej zmieściłem króciutki opis

Jak dla mnie strasznie zakombinowales :).

Zalozenie
hda - stary dysk
hdb - nowy dysk

Na nowym dysku tworzysz sobie partycje, np:
/ - hdb1
/home - hdb2
/var - hdb3

Odpalasz np z knoppixa z wpietym nowym dyskiem i robisz partycje.
Moutujesz sobie stary systm gdsziekolwiek i robisz, nastepnie:
mkdir /tmp/nowy
mount /dev/hdb1 /tmp/nowy
mkdir /tmp/nowy/home
mkdir /tmp/nowy/var

rsynv -poglvar /scieżka/do/starego/systemu/ /tmp/nowy/

(pamietaj o / na koncu kazdej sciezki)
jak sie zrobi:
chroot /tmp/nowy
vim /etc/lilo.conf - odpowiednie zmiany