Re: atak na serwer www - apache 1.3.x

Witam,

Dnia czw, lut 09, 2006 at 02:29:50 +0100, Marek Wyrzykowski napisał:

> hello,
>
> 	Chcę zaproponować rozważania czysto teoretyczne. Nie sprawdziłem tego
> osobiście, ale może pomoże :-).
> 	W przypadku znacznego obciążenia serwera www, stawia się przed nim
> serwer cacheujący. W związku z tym treści stałe nie muszą podawane przez
> apache'a, dzięki czemu serwer www ma czas na zajmowanie się ważniejszymi
> rzeczami.
> 	Proponuję dlatego uruchomić choćby squida (nawet na tym samym kompie co
> apache) i tak go skonfigurować, aby wziął na siebie obsługę podawania
> [...]

Jak najbardziej ma sens  - odciaza apacza :). Wymyslilem teraz tez, ze
mozna by reguulkami mod_rewrite kierowac zapytania gdzies w kosmos, no
ale to znowu angazuje apacza. Ale w przypadku apaczy trzech (pisalem o
tym w poprzednim mailu) obciazenie sztuki zdecydowania spada.
BTW, do Twojej doemny mam 20 hopow - nie bylo gdzies blizej serwera?
WYkonczylbys atakujacych jakoscia lacz TP :D

Michał Prokopiuk
michal[@]linuxstuff.pl
http://www.sklep.linuxstuff.pl