Re: Mplayer - mała czcionka w menu

Dnia 06-02-2006, pon o godzinie 15:42 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

> Masz rację.
> Opisane przeze mnie rozwiązanie jest "debian-way" z punktu widzenia
> technicznego. Nie jest "debian-way" z punktu widzenia politycznego.
> (a tak w ogóle, to nie lepiej kaffeine? albo jakiś inny xine-player)

To może ja zaproponuję rozwiązanie "debian-way" :-) Zapomniałem o tym temacie, a miałem pomóc gdy znajdę trochę czasu wolnego.

btw: ani xine, ani kaffeine ani totem z tego co wiem nie wspierają
oglądania filmów z napisami. Jeśli się mylę proszę o naprostowanie bo
rodzinka w domu średnio radzi sobie z gmplayerem.

Mój opis dotyczy właściwie Ubuntu ale miałem wcześniej na desktopie
Debiana i wyglądało to tak samo. Przekopiuję opis ze swojego bloga bo
nie chce mi się jeszcze raz pisać tego w 3 osobie :-)

Let the cytat begin ;-) :
/--
Czasami po instalacji nowej dystrybucji w programach opartych na GTK 1.2
(gmplayer, xmms itd.) występuje problem małych czcionek. We wszystkich
aplikacjach opartych o tą bibliotekę czcionki są ustawione na oko
wielkość 7. Oto rozwiązanie, które pomoże mi następnym razem
zaoszczędzić kilkanaście minut, które tracę na szukanie po raz kolejny
rozwiązania tego problemu.

Uruchamiam xfontsel, wybieram czcionkę i całość wyglądającą mniej więcej
tak:

-*-clean-medium-r-normal-*-12-*-*-*-*-*-iso8859-2

wykorzystuję w pliku ~/.gtkrc-1.2-gnome2. Jeżeli w środku znajdę

include "/home/adam/.gtkrc.mine"

to zamiast ~/.gtkrc-1.2-gnome-2 używam ~/.gtkrc.mine, do którego wpisuję

style "default" {
fontset = "-*-clean-medium-r-normal-*-12-*-*-*-*-*-iso8859-2" // wybrana
linia z czcionką
}

class "*" style "default"

Jeśli działa to bez żadnego przelogowywania się- uruchamiam od razu
gmplayera i sprawdzam, że działa.
--/

Swoją drogą wie ktoś co zrobić gdy xfontsel nie widzi wszystkich
czcionek zainstalowanych w systemie? Tzn nie ma np. Ariala itd, a w
systemie są. Szukałem rozwiązania w manach ale nic ciekawego nie
dojrzałem.

Pozdrawiam,
Adam Turowski ^^

--