Re: Unidentified subject!

Jak podają anonimowe źródła, przepowiedziano, że Szymon Nieradka napisze:

> sic!

> Lekko, łatwo i przyjemnie :). Faktycznie ładny przepis.

W sumie, to nawet łatwiej - losetup jest potrzebny tylko jeśli chcemy
założyć sytem plików _w_ pliku (zmieszały mi się dwie koncepcje :)

#1. zapyta o hasło i stworzy /dev/mapper/enc (przypuszczam, że jakoś
#   można to wstawić do /etc/fstab, ale póki co nie było mi to jeszcze
#   potrzebne)
cryptsetup create enc /dev/hda3

#2. możemy pracować na /dev/mapper/enc jak na normalnym urządzeniu - mkfs,
mount itd.

#3. koniec
cryptsetup remove enc

> Na podanej wcześniej stronie była też sugestia zapełnienia
> partycji śmieciem przed utworzeniem na niej systemu plików.

Moża też podmontować zaszyfrowany system plików i zrobić
cat /dev/zero > pelna

to samo się "zaśmieci" :)

Jacek Kawa  **...To jest propozycja, ale nie do odrzucenia...**