Re: BIND: Problem z dostarczaniem e-maili

Marek Net Admin napisał:

>  Od dłuższego już czasu próbuję skonfigurować BINDa aby przekazywał pocztę
> wysłaną na xxx@mojadomena.pl do serwera poczta.onet.pl.
>  Mój IP to 80.1.2.3
>  W named.conf mam wpis:
> 	                IN      MX  1   poczta.onet.pl.   (czyli oryginalny
> SMTP)
>
>  Mail wyslany był do admin@mojadomena.pl

Co ma DNS do przekierowania poczty? DNS mówi serwerowi SMTP, że ktoś,
kto zarządza domeną uważa, że najlepszym serwerem, który przyjmie dla
niego pocztę jest poczta.onet.pl. Więc mail jest wysyłany tam, tylko że
poczta.onet.pl nie ma pojęcia, że ma przyjmować pocztę dla jakiejś
mojadomena.pl. Chciałbyś, żeby ktoś na Kamczatce wymyślił sobie, że
najlepszy dla jego poczty będzie twój zarządzany za ciężkie pieniądze
serwer firmowy?

A twoja opowieść to cyfrowa realizacja pewnego dowcipu:

- Halo, czy jest Zdzichu?
- Nie, pomyłka.
- O przepraszam.
Za chwilę
- Dzień dobry. Mogę ze Zdzichem?
- Niestety, pomyłka.
- Przepraszam bardzo.
- Dzień dobry, tu Zdzichu. Były do mnie jakieś telefony?

Innymi słowy - co chcesz osiągnąć?

POZA TYM - jeśli rzeczywiście jesteś w Manchesterze, to być może
twój admin blokuje dostęp do innych serwerów SMTP niż lokalny sieciowy
(to się zdarza). Zapytaj.

Jacek Kawa  **I mine in my mine and what's mine is mine.** ['Feet of clay']