Logi na konsoli

Witam

Od kilku dni w Debianie podczas konwertowania filmu mencoder-em zaczął
mi się pojawiać (zawsze na aktywnej konsoli) komunikat:

CPU0 Temperature above threshold
Running in modulated clock mode.

Czyżby procek sie przegrzewał? Wentylacja wygląda na ok.

Ale nie w tym rzecz. Bardziej mnie martwi to, że nic nie mogę robić w
konsoli, bo ten komunikat pojawia się co 2-3 sekundy i "rozwala mi
zawartość konsoli".

W sieci znalazłem informacje, że trzeba odpalić demona klogd z opcją
-c 4 a w pliku /etc/syslog.conf zmienić przekierowanie logów do plików.
Tak też zrobiłem - przekierowałem logi do pliku /var/log/syslog_all
(z pierwotnego /dev/xconsole), oraz *.emerg przekierowałem do
/var/log/syslog_emerg.  Efekt jest taki, że ten komunikat już nie
pojawia się w x-ach w terminalach, ale nadal pojawia się w aktywnej
konsoli tekstowej (tty...).

Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Jak całkowicie się pozbyć
zaśmiecania konsoli komunikatami?

Dodam jeszcze, że sprawdzałem, jak się to zachowa, gdy całkowicie
zatrzymam demony klogd i sysklogd - wynik był taki, że te komunikaty
nadal pojawiają się na konsoli tekstowej.

ajbm