Re[2]: grsecurity

n> A dla jakich maszyn, chodzi mi o przenaczenie i parametry, jest Bastille
n> Linux? Jakie sa tego wady i zalety?

n> --
n> Pozdrawiam, Narsil

    jest to zautomatyzowany proces zabezpieczenia (podstaw) serwera.
    generalnie krok po kroku prowadzi uzytkownika przez okna
    dialogowe w ktorych moze wylaczyc np telnet, ftp,
    zalozyc/zmodyfikowac haslo na grub'a, ograniczyc SUID itd.

    niewatpliwa zaleta jest szczegolowe opisanie kazdego kroku np.
    dlaczego telnet jest fe, jakie sa niebezpieczenstwa z SUID,
    dlaczego warto blokowac wykonywanie gcc dla zwyklych userow.

    www.bastille-linux.org/

    o bastille linux dowiedzialem sie z ksiazki
    "Linux.Serwery.Bezpieczenstwo"   Michael D. Bauer Helion 2004
    jak dla takiego poczatkujacego admina jak ja to aplikacja jest
    mila, latwa i przyjemna.

    przegladajac www.grsecurity.net/  oraz
    Grsecurity Quick-Start Guide boję sie mieszania z kernelem.
    postawienie serwera i skonfigurowanie LANa + dostepu do internetu
    bylo dla mnie wyzwaniem i nie chcialbym tego zniszczyc
    eksperymentujac z modyfikacja kernel'a :| co jest polecane przy
    instalacji grsecurity

    proszę o porady

--
Pozdrowienia,