Re: php ograniczenie

Dnia 04-03-2006, sob o godzinie 16:10 +0100, Adam W napisał(a):

> Mam pytanie w jaki sposób ograniczyc php tak aby jeden uzytkownik
> wykorzystujac jakis sprytny skrypt nie mogl podjezeci plikow drugiej
> osobie korzystajac z faktu ze php wykonuje sie z tego samego
> urzytkownika www-date.

polecam zainteresować się suphp - umożliwia wykonanie skryptów php
(php-cgi, więc trzeba zmienić ustawienia serwerka http) z uid
właściciela pliku. pozostanie tylko sprawa np. ustawienia uprawnień
katalogów, np. 710 (gdzie grupą jest www-data) dla ~user/, a
~user/public_html/ na 755 www-data to już 'other'). dzięki temu user
(jego skrypt) nie może wejść do katalogu innego usera, a dodatkowo nie
może namieszać na uprawnieniach www-data.

nie wiem jak to jest teraz z paczką (poza tym nie napisałeś na jaki
serwer), ale jakby coś nie działało, to przekompiluj ze źródeł (apt-src
oczywiście) wyłączając flagę sprawdzania katalogu w którym jest
umieszczony skrypt.
--
mirosław boruta
rlu: #344083