Re: Montowanie NFS

Dnia 28-12-2005, śro o godzinie 08:56 -0800, Henio Paszczak napisał(a):
> Cze¶æ.
> Chcia³bym zamontowaæ sieciowy system plików ( moje
> konto na serwerze ), tak abym mia³ do niego dostêp jak
> do zwyk³ego katalogu. Mam do niego dostêp jedynie
> przez ssh. Niawne próby mount -t nfs .... koñcz± siê
> odrzuceniem przez hosta.
> Na razie czytam manuale i szperam po sieci ( baz
> wiêkszego rezultatu ) z pewno¶ci± lepszy skutek
> przyniesie zadanie pytania na forum ludzi obeznanych z
> tematem.
> Reasumuj±c... pytanie brzmi "jak siê do tego zabraæ"
> :-D.

http://nfs.sourceforge.net/nfs-howto/

Korzystając z tego i używając standardowych paczek debiana udalo mi się
to postawić, jedyne z czym miałem problem a co dowiedziałem się potem to
by zadbać o to by prawda pliku po obu stronach były odpowiednie należy
ustawić uidy użytkowników tak by temu na kliencie odpowiadał ten sam uid
użytkownika, który chcemy by był właściicelem plików po stronie serwera
(anlogicznie dla grup).

--
Robert PaneQ! Pankowecki (rupert) <kryptofiles@wp.pl>