Re: midnight commander

Grzegorz N. napisał(a):

Witaj debian-user-polish!

 wow
 jestem nowy w Debianie ale nie spodziewalem sie takiej szybkiej i
 licznej odpowiedzi!
 dzieki! :)

 chcialbym sie przywitac - jestem grzesio i przymierzam sie do
 pisania pracy mgr na temat "LINUX,serwery,bezpieczenstwo"

 jak widac jestem z lekka zielony ale mam ambicje sie podciagnac :)

 na komputerze obok wlasnie odpaliliem midnight commandera i
 korzystajac z przerwy swiatecznej bede instalowal i konfigurowal
 apache, php + mysql'a i nie wiem co jeszcze i stawial na razie forum internetowe w mojej
 sieci lokalnej aby pocwiczyc niuanse zwiazane z linuxem w sieci.

 licze na Wasza pomoc!

 Wesolych Swiat:)
Hm.... rozumiem, że nie wiedział jak apt-geta używać, ale żeby nie wiedzieć jak skompilować program? :/ I pisać jeszcze z tego magisterkę... :/ Albo kierunki studiów są coraz bardziej specjalistyczne (uczą Apacha, a nie uczą Linuxa - w co wątpię), albo nauka poszła w las...

Wybrałeś sobie ciężki temat pracy ... i jeśli wiedza na temat tego systemu (ogólnie Linuxa) sprowazda się tylko do wyświetlania kolorowych katalogów w konsoli to czeka Cię dużo pracy jeszcze. O ile Linux i serwery to już obszerny temat, to jak dorzucisz bezpieczeństwo to można encyklopedie napisać ;)

Można powiedzieć, że mam obawy pewne... No, ale cóż... będę obserwował. Praktyka czyni mistrza. :-) Siedzę już 2 lata w tematyce związanej z sieciami, QOS i serwerami i ciągle coś jest w stanie mnie zaskoczyć. (W Linuxie siedzę dłużej :P)

Jeśli chodzi o Debiana, to świetny wybór. A jeśli chodzi o zapoznanie się z tą dystrybucją to polecam: http://www.debianusers.pl/

Pozdrawiam
Konrad (aka Lenthir)

P.S. Zacznij od konfiguracji programiku pocztowego;)