Re: problrmy poczatkujacego z ASUS'em (A6K z AMD64)

Dnia 20-12-2005, wto o godzinie 17:07 +0100, Bartek Boguszewski
napisał(a):
> witam wszystkich...
>
> ostatnio postanowilem na swojego ASUS'a (A6K z AMD Turion 64) wgrac
> odpowiednia wersje debiana - debian-31r0a-amd64 - chyba musze dodac
> wersja jeszcze nieoficjalna... ...no i... instalacja poszla... mozna
> powiedziec ze debian dziala ale:
>
> * debian nie ma jadra (kodu zrodlowego przygotowanego do kompilacji
> - sciezka : /usr/src/ jest pusta) ani narzedzi potrzebnych do
> rekompilacji jadra dlatego moje pierwsze pytanie skad moge pobrac
> odpowiednie obrazy i laty oraz jakie narzedzie powinienem zainstalowac??

kernel-source-* (czy też linux-source-*) - większość ludzi nie kompiluje
obecnie kernala, ponieważ dystrybucyjny im odpowiada, więc źródłą nie są
doimyślnie instalowane. a przy instalacji powyższych, dodaj
kernel-package i ew. popatrz co jeszcze jest
wymagane/rekomendowane/sugerowane (polecam aptitude zamiast apt-get)

> * grafika mojego laptopa to nVidia GeForce Go 6200 - ani asus
> ani nVidia nie maja sterownikow do tej grafiki dla platformu innej
> niz MS -- czy moze znacie sposob jak sobie z tym poradzic??

to że nie są to sterowniki stricte pod 6200 nie znaczy że nie
zadziałają. po prostu nie będzie wykorzystany cały potencjał 3d
drzemiący w tej karcie :P po prostu zainstaluj te które są lub poszukaj
na archiwach grup linuksowych

> * jakby problemow bylo malo nie moge wlaczyc WiFi - urzadzenie
> wbudowane w laptopa i bardzo standardowe zgodne ze standardami
> IEEE 802.11gb b/g (firmy asus oczywiscie) - czy istnieje je jakis
> standardowy pakiet do obslugi takiej WiFi czy musze szukac czegos
>  z poza debiana

standard IEEE 802.gb b/g oznacza tylko, że urządzenie komunikuje się z
innymi urządzeniami radiowymi w tym standardzie, a jak jest ono
obsługiwane przez system, to już zależy od samego urządzenia. tak więc
musisz poszukać jaki sterownik pod to zadziała (www.google.com)

> i jak narazie ostatnia rzecz:
> * chcialbym "zamotowac" moje pozostale partycje: NTFS i FAT32 a
> dodanie linijek w pliku /etc/fstab w postaci
>
> /dev/hda1    /mnt/hd1    NTFS    defaults    0    0
                           ^^^^
wielkość liter ma znaczenie, napisz:

/dev/hda1    /mnt/hd1    ntfs    defaults    0    0

--
mirosław boruta
rlu: #344083