Pytanie o Kile

Witam!

Mam problem z programem Kile 1.7.1, Debian Sarge.

Chdzi dokładnie o to, że nie mogę w tym programie w żaden sposób ustawić polskich czcionek. Wszędzie indziej (przynajmniej w tych programach co używam) mam polskie czcionki. Gdy ustawiam czcionki poprzez Setting-> Configure Editor ... Fonts & Colors, następnie zakładka Font - to wszystkie wersje możliwych czcionek, które są do użycia są zachodnie. Nie ma w nich polskich (mimo, że w systemie są polskie). Jak można by je tam dodać by móc pisać dokumenty w języku polskim (zwłaszcza literki ąęńżź, bo literki: ółć są dostępne)?

Może nie na temat, ale myślę, że wielu ludzi używa LaTeX-a do składania tekstów, a jest to świetny edytor do tego celu - zwłaszcza do tekstów technicznych gdzie występuje duża ilość wzorów matematycznych (ale nie tylko) i grafiki. Szkoda by było, żeby nie miał polskich czcionek i lokalizacji.

Dzięki za pomoc.

Pozdrowienia,
cblasius