OT: Acer TravelMate 2403NWXMi - acpi i touchpad

Witam

Instaluję debiana na owym laptopie i natrafiłem na spory problem. Sama
instalacja,  po odpaleniu kernela z parametrem acpi=off poszła bez
problemu (knoppix również go wymaga). Niestety laptop bez zarządzania
energią jest raczej średnim pomysłem, a apm nie działa (podczas
ładowania modułu wyskakuje brak urządzenia).

Mogę uruchomić kernel z pci=noacpi - wtedy acpi działa, ślicznie
wskazuje poziom naładowania, a nawet świeci się przycisk karty
bezprzewodowej ale nie działa touchpad :( Oprócz touchpada nie działa
też myszka podłączona do usb. Ten sam efekt mam gdy nie wkompiluję
io_apic, albo podam w parametrach noapic.

dmesg podpowiada że powinny zostać dodatkowo użyte opcje pnpbios=off i
pci=usepirqmask. Użycie tych opcji nic konkretnego w kierunku myszki nie
daje - eliminuje jedynie kilka ostrzeżeń. Po przekopaniu się przez
archiwa listy acpi skompilowałem kernela z earlyprintk i dowiedziałem
się przynajmniej na czym się wiesza bez acpi=off. Kernel panic
spowodowany IOAPIC i ustalaniem apic_id. Próbowałem nawet modyfikować
io_apic.c i mpparse.c patchami, które pomogły w podobnym problemie na
innym sprzęcie i nic. Próbowałem na sargowym 2.6.8 i ręcznie
kompilowanym 2.6.14.3

No i pytanie, czy ktoś poradził sobie z tym problemem? Czy da się używać
myszy i acpi równocześnie?

Z góry wielkie dzięki,
Jakub