Re: scaner usb i udev

Tue, Nov 08, 2005 at 11:14:33PM +0100 Leszek Płocieniak <leplo@wp.pl> napisał:

> Zadam dwa banalne pytania:
> 1) jakie prawa własności mają pliki w dev skanera?

A jakie jest dev skanera? Oto jest pytanie. Google mówi, że
powinno to być scanner lub sg0, tylko że urządzenia scanner
nie ma w ogóle. sg0 zaś należy do root:root uprawnienia 660
ale po zmianie na 666 ZU nadal ze skanera korzystać nie
może więc to raczej nie to.

> 2) czy dodałeś ZU przynależność do odpowiedniej grupy?

Teoretycznie ta odpowiednia grupa to "scanner" i do takowej
dodałem. Zaraz po uruchomieniu ZU do skanera dostępu nie ma.

> Jeszcze zapomniałem:
> dodaj jeszcze userów do grupy "usb" w celu odczytu plików z
> /proc/bus/usb/.....

Grupa "usb" nie pomoże. Wszystkie pliki w /proc/bus/usb/
należą do root:root uprawnienia 644. scanimgae -L z roota
pokazuje mi że interesować mnie powinien plik 002/003 i
uwaga tu będzie ciekawie. ;) Po uruchomieniu komputera
skaner jest przypisany do tego pliku (albo plik do skanera,
nie wiem jak to jest poprawnie). Właścicielme pliku jest
root:root prawa dostępu 644.

Po "udev stop" "udev start" zmienia się właściciel pliku i
prawa dostępu. Właścicielem zostaje root:scanner a prawa
dostępu to teraz 660 i teraz już ZU ze skanera korzystać
może.

Coś jest z tym udev-em nie tak.

--
Grzegorz Andrelczyk   | Wszechświat - kilka praktycznych informacji:
gandrel@gmx.net       | 1.Obszar: nieskończony; 2. Import: brak;