Re: PiS i Wolne Oprogramowanie

On Mon, Oct 24, 2005 at 05:53:08PM +0200, Kamil Leszczuk wrote:
> Mogę się zgodzić, chociaż wydaje mi się, że wpływ samego GNU jak i
> Richarda Stallmana na rozwój Wolnego Oprogramowania na rozwój Linuksa
> czy szerzej, dowolnej dystrybucji jest duży. Dlatego wydaje mi się, że
> pisanie GNU/Linux zamiast Linux byłoby dobrą praktyką.

Jest złą praktyką, bo jest niepraktyczne :-)
Jak napisałem poprzednio -- piszesz częściej "Polska" czy "Rzeczpospolita
Polska", mimo że masz to drugie na myśli? Staram się promować bardziej
pragmatyczne podejście zamiast wersji uznawanej przez FSF. Oczywiście jestem
za tym, aby doceniać i podkreślać niezwykły wkład GNU, ale powtarzanie
tego w każdym wystąpieniu słowa "Linux" jest bezsensowne. Należy dodać,
że FSF nie jest jedyną stroną w tej dyskusji czy też wyrocznią -- autorzy
Linuksa (w sensie: oprogramowania dlań, dystrybucji) mają podzielone zdania
na ten temat.

> Pozatym uzasadnienie, że trzebaby było wyjaśniać co to jest GNU jest
> nieco bezsensowne - to nie jest powód aby pominąć wpływ GNU na rozwój
> Linuksa.

Ja tego nie napisałem.

Wanted

P.S. Nie rób do mnie CC:, czytam tę listę.