Re: najlepsza karta pci wireless

Dnia czw, wrz 29, 2005 at 09:45:03 +0200, adstp@tlen.pl napisał:
> Czy ktoś może polecić taką kartę, żeby było jak najmniej problemów z
> Debianem. W jądrach 2.6.13.x jest ich kilka jednakże czy ktoś może
> wskazać konkretną.

Mam doświadczenie z czterema (będę się posługiwał nazwami procesorów a nie
nazwami handlowymi kart):

1. Karta na PCI RaLink RA2500. Działa OK. Stabilny sterownik, bez
problemu pracuje na serwerze jako rozdzielacz sieci w mieszkaniu. Wada:
nie potrafi pracować w trybie "master", czyli udawać sprzętowego
accesspointa. Działa doskonale w "ad-hoc".

2. PCIMPCIA RaLink RA2500. Nigdy nie uruchomiłem jej pod linuksem.
Dwie próby z Knoppixem skończyły się zawieszeniem systemu.

3. PCIMPCIA ACX111 działa pod linuxem. Wada: odrobinie skomplikowana
instalacja (konieczny firmware ze stron producenta); w trybie ad-hoc nie
chciała wejść na prędkość > 11Mbit, ale chyba słabo się starałem.
Zaleta - z tego procka korzystają markowi producencki (np. US Robotics),
co jest gwarancją działania jej anteny, niskiej energochłonności i
odporności na zakłócenia.

4. Wbudowana w laptopa karta INTEL Pro 2200BG. Działa ok. Ubuntu od razu
ją wykrył. Jednak są ostatnio jakieś bugi w sterowniku (moduł ipw2200);
Karta przy dużych transferach lubi się zawiesić. System ją restartuje
i przez jakiś czas jest spoko, aż do następnego resetu...
Zalety - sterownik reaguje na polecenia zmiany mocy nadawania (ważne
w laptopach!)

Podsumowując, najbardziej jestem zadowolony z budżetowej karty PCI na
RaLinku 2400. Kosztowała ~100 pln i działa, aż miło.

Wszystkie testy robiłem w sieci typu "ad-hoc", w standardzie 55Mbit.

zdrówka, aceJacek

--
http://olewaczers.eu.org
                               ...a na zewnątrz jest 14.8 st.C