budowanie pakietu z modulami

Witaj lista!

mam do Was pytanie odnosnie budowania pakietu w debianku

sama budowe przeprowadzam tak:

apt-get source pakiet
apt-get build-dep pakiet
dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -us
dpkg -i pakiet.deb

ale pytanie moje dotyczy sytuacji gdy np chce dodac niestandardowy
modul do konfiguracji pakietu, aby zostal z nim Zmakowany

w tym przypadku chodzi mi dokladnie o proftpd aby dolozyc do niego
mod_time.c

powiem tylko tyle ze to zrobilem ale troche naokolo:

wydalem komende
apt-get source pakiet

zmodyfikowalem debian/rules i dodalem
EXTRAMODS = mod_ratio:mod_tls:mod_rewrite:mod_radius:mod_wrap:mod_quotatab_file:mod_delay:mod_time:
jak widac na koncu lini jest mod_time:

mod_time.c kazali wrzucic do katalogu contrib ale zanim nie wyda sie
komendy:

dpkg-buildpackage -rfakeroot -uc -us

to paczka glowna proftpd jest nadal spakowana tar.bz

wiec przy makowaniu za pomoca dpkg-buildpackage ... poprostu nie mozna
dac dobrze mod_time.c i nie widzi go (no bo go nie ma)

wiec jak juz zaczal kompilowac i rozpakowal sobie ten katalog to z
drugiej konsoli skopiowalem do contrib mod_time.c dzieki czemu
kompilacja i budowa pakietu przeszla pomyslnie

ALE MOJE PYTANIE BRZMI: jak to zrobic elegancko ??? pozostaje czysta
kompilacja ??? nie da sie "czysto" zbudowac pakietu .deb z dodatkowymi
mozliwosciami ???

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras