Re: GeForce MX 4400 + moduły nVidia + X.org + KDE 3.4.1 = zwis... ale nie zawsze!

On Sunday 18 of September 2005 17:46, Grzegorz Bizon wrote:

> Faktycznie dziwna sprawa, nie spotkałem się nigdy z takim czymś.
> Może problem faktycznie dotyczy praw dostępu do plików albo co...

Niestety dokładnie przejrzałem system plików i nic na to nie wskazuje -
wszystkie kluczowe pliki i urządzenia mają uprawnienia zezwalające
wszystkim użytkownikom na identyczny dostęp (lub jego brak ;)), o czym
zresztą napisałem w pierwszym mailu.

> Spróbuj dodać nowego usera, i skopiuj swój $HOME do jego, może kiedyś
> coś zmieniałeś w jakimś pliku '.*' ...

Właśnie tego się spodziewam, że gdzieś w swojej konfiguracji mam jakąś
magiczną sztuczkę, o której dawno zapomniałem, a której reszta
użytkowników nie miała szans wymyślić. Zgodnie z Twoją sugestią
założyłem nowego użytkownika, skopiowałem mu wszelkie swoje pliki
konfiguracyjne i zalogowałem się - działa bez najmniejszych zastrzeżeń,
a tym samym teza o tym, że udało mi się coś magicznego skonfigurować
chyba została udowodniona. Co jednak niestety nie przybliżyło mnie do
naprawienia problemu - zasadnicze pytanie brzmi: gdzie i jak szukać
tego magicznego 'myku' w mojej konfiguracji? Plików i katalogów '.*' w
$HOME jest *bardzo* dużo, więc nie uśmiecha mi się przeglądanie każdego
pliku po kolei, szczególnie, że nie koniecznie muszę zauważyć tą
kluczową opcję. Zresztą właśnie naprowadzenie mnie na kluczowe
pliki/opcje miałem na myśli prosząc o pomoc.

> A może zmieniłeś właściciela jakiegoś pliku na siebie... Nie mam
> innego pomysłu, spróbuj:
>
> $ find / ! -wholename '/home/golish/*' -user golish

Tutaj nie spodziewałem się żadnych problemów, ale oczywiście sprawdziłem
(po 'drobnym' dostosowaniu komendy do moich lokalnych warunków) i wynik
potwierdził moje domysły:

#v+
golish@mala:/home/golish$ find / ! -wholename '/home/golish*' \
> ! -wholename '/var/tmp/*' \
> ! -wholename '/tmp/*' \
> ! -wholename '/proc/*' \
> ! -wholename '/mnt/*' \
> ! -wholename '/home/shared/*' \
> -user golish 2>/dev/null
/var/mail/golish
/dev/pts/3
/dev/pts/2
/dev/pts/1
/dev/pts/0
golish@mala:/home/golish$
#v-

Czyli wszystko w porządku w tej kwestii.

--
 /---    Marcin     ||   Immortality is the   ---\
<=      'golish'    ||   only fate which is      =>