Debian sarge i CMI8330 help

witam właśnie zainstalowałem sobie po raz pierwszy debiana i mam
mały problem nie wiem jak skonfigurować kartę dzwiękową CMI8330,
dodam że jestem początkujący więc sie nie śmiejcie :(, wcześniej
miałem mandrake i w celu skonfigurowania użyłem sndconfig ale w
debian sarge nie ma czegoś takiego wiec nie wiem za bardzo co
robić. Próbowałem sobie ściągnąć pakiet sndconfig ale podczas
instalacji jast konflikt z pciutils, może ktoś mi napisze jak
zainstalować żeby to ominąć. Próbowałem również ściągnąć
sterowniki alsa ale jak wcześnie wspomniałem lama ze mnie i nie
wiem jak je zainstalowac za długo używałem windowsa :( będe bardzo
wdzięczny za wszelką pomoc.