Re: Ładowanie z programowego RAID

Witam
Dnia środa, 24 sierpnia 2005 08:16, Grzegorz Kolorz napisał:
> o to chodzilo
> sprobuj tworzyc macierz w ten sposob:
> mdadm --create /dev/md0 --level=1 --raid-disks missing /dev/hdc1
>                                                ^^^^^^^
> przez missing stwierdzasz ze drugiego urzadzenia tymczasowo nie ma
> np wlasnie padl ci 1 dysk
> dysk dodasz przez mdadm --add /dev/md0 /dev/hda1
>
> w lilo.conf
> boot=/dev/hdx jesli 1 dysk
> boot=/dev/md0 jesli jest pelna macierz
> root=/dev/md0
> raid-extra-boot="/dev/hdc,/dev/hda"

Przepraszam ze sie troche nie odzywalem ale sa wakacje i pojechalem na troche
nad morze :)

Co do wskazowek. Wszystko to co napisales dziala. Macierze sie tworza i dyski
sa dodaja ale dalej nie moge zaladowac systemu z takiej macierzy.
Postanowilem zrobic pewien eksperyment. Zainstalowalem na tej mojej macierzy
Mandrake 10. I ten sie z niej zaladowal bez problemow (2.6.3-7mdk). Potem
sprawdzilem konfiguracje lilo mandrake - jest identyczna z tym co probowalem
z Debianem. Zreszta udolo mi sie przekonac lilo z Debiana do ladowania
Mandrake z md0 i to tez dziala . Mam jadro 2.6.12  - wiec sprawdzilem jak sie
zachowa 2.6.8-2-k7 z dystrybucji i jak sie okazalo tak samo nie potrafi
wystartowac systemu z md0. (Zreszta swoje jadro kompiluje kopiujac .config z
jadra dystrybucyjnego wiec takiego efektu sie spodziezwalem).
Porownalem start obu kerneli (Mandrake i Sarge i co sie okazalo - ze sie .....
roznia) W mandrake przed proba zamontowania / jest cos takiego
md: Autodetecting RAID arrays

a w Debianie nie tego nie ma

Jakies pomysly ?