Apache + uprawnienia do /home/*/public_html

Witam,
generalnie rozchodzi się o system FreeBSD, ale podejrzewam że wszystko i tak wisi na konfiguracji, więc większego problemu chyba nie będzie...otóż katalogi userów z prostej przeczyny mają chmod 700, ale katalog public_html znajdują się w katalogach domowych, nie są linkiem do /usr/www i nie chce żeby były, każdy user ma mieć swoje syfy w swoim katalogu. I teraz jeśli katalog domowy nie ma praw do przeglądania tym bardziej public_html w nim się znajdujący będzie miał takie prawa a przeglądarka wywali mi permission forbidden. Wiem, że można coś takiego zrobić, ale nie wiem w jaki sposób (słyszałem o koncepcji, że apache przejmuje prawa danego użytkownika do katalogu) ale nie mogę nic wygooglać, może źle szukam. Ktoś się bawił?

--
Greetings:
Bartosz 'offtza' Gogel