Re: Kontrolery RAID pod Debianem (Intel, LSI)

On Fri, Aug 19, 2005 at 09:26:29AM +0200, Linuks pytania wrote:
> Używacie może poniższych kontrolerów:
> Intel SRCU42X lub Intel SRCS 41
> LSI MegaRAID 320-1

Mam taką w jednej maszynie (SRCU42X). Chodzi ładnie na płycie intela, na
której kiedyś równie ładnie chodził adaptec. Mojemu znajomemu, który
trochę wicej miał w życiu do czynienia ze sprzętem, ten kontroler się
podoba. Ja osobiście czuję odrazę do jego okienkowo-klikalnego BIOSu i
nieco odrażających narzędzi pod Linuksa, przynajmniej tych pod jądro 2.4
(interfejs cmdline wysysał z palca chyba ten sam człowiek co do demona
AVP).

Chodzi pod 2.4 na sterowniku megaraid2 (na starym megaraid też, ale
mniej można się pobawić spod linuksa wtedy), a pod 2.6 na megaraid_mbox.
Narzędzi pod 2.6 jeszcze nie obadałem, ale te pod 2.4 generalnie
działały, przynajmniej jeśli chodzi o monitoring.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216