[OT - DLUGIE] mc, ftp i socks

Witam!

Probuje skonfigurowac mc do uzywania proxy (polaczenie przez ssh z
innym serwerem, za ktorym stoi wlasciwy serwer ftp). Serwer ftp
dziala w trybie pasywnym. Udalo mi sie zestawic dzialajace polaczenie
pod winda przy pomocy putty'ego i total commandera, ale juz robiac
analogicznie przy pomocy ssh i mc nie...
Ustwienia wygladaja tak:
1. otwieram dynamiczny tunel po stronie mojego serwera na porcie
powiedzmy 12345 (ssh -2 -q -f -N -g -D 12345 user@firewall.server).
firewall.server to wspomniany serwer "przeslaniajacy" tego z ftpd.

# netstat -an | grep 12345
tcp        0      0 0.0.0.0:12345           0.0.0.0:*               LISTEN

2. konfiguruje proxy pod mc (Opcje/Wirtualny System Plików.../):
 - [x] Zawsze wykorzystywany pośrednik ftp (tak na wszelki wypadek
 poki co)
 - localhost:12345
 - [x] Użycie pliku ~/.netrc
 - [x] Użyj trybu pasywnego

3. zapisuje ustawienia

4. tworze polaczenie ftp (Lewy/Połączenie FTP...):
 - /#ftp:userftp@serverftp.za.firewallem

5. widze u gory ekranu: "ftpfs: nawiązywanie połączenia z localhost" i
zostaje poproszony o haslo, po podaniu ktorego mc przestaje reagowac
na cokolwiek z wyjatkiem kill'a

Jakies pomysly, sugestie, cokowiek? Rece mi powoli opadaja:/

R.M.M