Re: sources.list

On Sun, Jun 19, 2005 at 10:54:07PM +0200, black_stork@o2.pl wrote:
> 3. Jak powinien wyglądać mój plik sources.list, jeżeli chciałbym, żeby z
> internetu były automatycznie pobierane tylko aktualizacje dotyczące
> bezpieczeństwa,

Jeśli w sources.list nie masz sekcji proposed-updates, to update+upgrade
nie zainstaluje nowych pakietów, tylko aktualizacje dot. bezpieczeństwa.

> a inne pakiety chciałbym instalować ręcznie (np. za pomocą
> aptitude) z jakiegoś katalogu (oczywiście po uprzednim ściągnięciu ich z
> internetu).

Pojedyncze pakiety możesz instalować przy pomocy dpkg -i, ale to będzie
mordęga z zależnościami, bo po ściągnięciu pakietu X będziesz musiał
sprawdzić jakie X ma zależności, sprawdzić czy czasem już nie są
zainstalowane, ściągnąć je także ręcznie do tego katalogu, czynność
powtórzyć z kolei z tymi pakietami. Jeśli masz sensowne łącze, to lepiej
po prostu kazać aptitude ciągnąć bezpośrednio z sieci, albo - jeśli nie
masz łącza - użyć czegoś w stylu apt-zip.

> Dotyczy to komputera, do którego nie będę miał dostępu na co
> dzień i wolałbym, żeby automatycznie były instalowane tylko niezbędne
> łatki.

Automatycznie apt(itude) nie zainstaluje Ci niczego czego nie miałeś,
chyba że używasz dystrybucji unstable :-)

Na resztę pytań odpowiedział Wojciech.

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216