realtime-lsm

Od pewnego czasu probuje skonfigurowac stacje do "zabawy z muzyka"

Udalo mi sie :)

- skompilowac jajko preemptive z patchami (2.6.11.10)
- szczesliwie zainstalowac i skonfigurowac JACK'a na ALSA (oczywiscie
sound system ALSA z jajka) oraz uruchomić moja kartę dźwiękową (m-audio
1010LT) - gdyby ktoś był zainteresowany służę radami i pomocą

Nie udało mi się :

- realtime-lsm - OK, po wydaniu modconf pojawia się opcja EXTRA na samej
górze, a tam moduł LSM - ALE nie mogę go zainicjować z "modprobe
realtime allcaps=1" - bez argumentów idzie, ale mi chodzi właśnie o tą
malutką mozliwość aby jednak programy muzyczne chodziły w realtime z
uprawnieniami root'a

- rosegarden4 - przy uruchamianiu krzyczy że nie może uruchomić
sequencera (a mógł - i nie wiem czemu - sam się popsuł ??a może czegoś
nie zrobiłem - czy chodzi o OSS sequencer i OSS emulation w ALSA w
jajku ??)

zatem - moje pytanie brzmi :

- jak uruchomić owe realtime-lsm z argumentami ??
- jak sprawdzić zależności dla rosegarden4 ??

- ponadto, znalazłem ciekawe opisy co do realtime INIT i SYSCONFIG - oto
link : http://www.sysex.net/realtime/

i proszę aby mnie uświadomić, gdzie się owe skrypty startowe mieszczą w
systemie i czy warto je tak zmienić

a moze Ktoś z Was ma własne doświadczenia z optymalizowaniem maszyny pod
dźwięk ??

dzięki za wszelką pomoc,

Piotr