rebootin i dfs

Dwa pytania :
1. Był sobie kiedyś pod mandrakiem taki skrypt o nazwie rebootin dla
którego argumentem była pozycja w lilo do której miał się rebootować
system. np polecenie:
#rebootin windoza
rebutowało nam kompa do windozy.. ktoś wie jak coś takiego pod lilo
sklecić ? jakoś nie mogłem go nigdzie zmusić do rebutu pod wskazany
image..

2. druga ciekawa rzecz.. w windowsie 2ks nazywało się to distributed
file system (tylko że tutaj nie mamy replikacji)
Załóżmy że mamy 3 komputery a na każdym katalog "PUBx" (gdzie x to
nazwa komputera) . Na komputerze czwartym (nasz serwer) udostępniamy w
sambie katalog "DFS" który to ma zawartość taką jaką mają  wszystkie
te udostępnione katalogi na stacjach roboczych. Najważniejszą tego
cechą jest to że NIE mamy takiej struktury:
DFS
 |-PUBx
      |=plikx
 |-PUBy
      |=pliky
 |-PUBz
      |=plikz

tylko mamy taką strukturę:
DFS
 |=plikx
 |=pliky
 |=plikz

Więc dla klienta z zewnątrz . nie znającego struktury naszej sieci,
katalog DFS to jakiś szer na serwerze i nic wiecej, nie wie on zatem
że pliki znajdują się na różnych stacjach (partycjach)..
Ktoś już to robił?

Gogle mówią mi raczej o tym jak zrobić linuxa klientem dla dfsa a nie
jak stworzyć root dfsa.
--
Pozdrawiam, Wojciech Ziniewicz