Re: GRUB po instalacji XP

On Wed, 6 Apr 2005, Jacek Kawa wrote:

> Instalatora z Sarge dawno nie używałem (może nawet nigdy, ale właściwie
> nie jestem pewien :), ale jeśli chodzi o gruba, to istnieje kilka innych
> rozwiązań. Np.: robisz sobie gdzieś dyskietkę ratunkową
> (cd /boot/grub/ && cat stage1 stage2 >/dev/fd0), startujesz z niej i:
>
> 1. reinstalujesz gruba:
>    root (hd0,0)
>    #sprawdzanie, czy jestes na dobrej partycji
>    find /boot/grub/stage1
>    #instalcja w mbr
>    setup (hd0)
>
>    #testowanie nowej konfiguracji
>    rootnoverify (hd0)
> [...]
Witaj,

dziękuję za rzeczową odpowiedzi, właśnie o coś takiego mi chodziło. Nie
zawsze mam pod ręką jakąś instalke Slacka żeby sobie z tym poradzić. A
dyskietka raz zrobiona przyda się :) - na długo.
A może możliwość za pomocą płyty instalacyjnej odpalić system jak w
Slacku, np:
boot: rescue root=/dev/hda1

??
taka składnia niestety nie działa :(