Re: sarge + kerne 2.6.11 + bootsplash = brak ><

On Friday 18 of March 2005 17:39, mons wrote:

> Jak narazie bootsplash nie chce sie ukazac moim ocza. wiec podaj
>
> jakies info i namiary na ten temat oraz gdzie znajde themsy

Możesz poczytać o fbsplash na stronach spock'a
http://dev.gentoo.org/~spock/projects/gensplash/

poczytać HOWTO dla gentoo:
http://gentoo-wiki.com/HOWTO_fbsplash

i dla Debiana:
http://olterman.homelinux.net/?page=fbsplash&dir=Tutorials

w ogóle od tego są google, przecież.

Wygodnie jest dodać do /etc/apt/sources.list
deb http://www.bootsplash.de/files/debian unstable main
deb-src http://www.bootsplash.de/files/debian unstable main

i używać paczek
kernel-patch-fbsplash
sysv-rc-fbsplash

[...]
> I tak tez zrobilem. reconfigure wskazalem rozdzialke 640x680 (mialem
> 1024 i 800),
> bo zauwazylem ,ze przez chwile jest okno we wiekszej rozdzielczosci, ale
> potem robi sie 640x480.
> I niestety nadal to samo brak jakiegokolwiek themsa, rozdzialka fb to
> 640x480 (jak juz pisalem
> nawet po ustawieniu 800x600 i wyzej), jednak nie pokazuje sie
> bootsplash. Moze kernel 2.6.11.3 jest wadliwy?

Nie wiem, czy odpowiednio zachowuje Ci się framebuffer. Może zanim
wkompilujesz bootsplash spróbujesz zrobić działający fb? To jest myśl...
potem ewentualnie będziesz się "męczył" z bootsplash'em. A to, że kernel
2.6.11.3 jest wadliwy... ;-) Ja na laptopie używam 2.6.10 i sprawuje się
bezproblemowo.

[...]
> Aktualnie to mam:
> title Debian GNU/Linux, kernel 2.6.11.3.mons05.17032005
> root (hd0,1)
> kernel /boot/vmlinuz-2.6.11.3.mons05.17032005 append="splash=silent"
> vga=785 root=/dev/hda2 ro initrd /boot/initrd.splash
> savedefault
> boot
>
> Czyli tak jak mi debian kaze...

Trochę kłamiesz z tym "debian każe". Bo Debian chyba nie kazał dopisywać
<cytat>
append="splash=silent" do grub'a, co? Linijka z parametrem kernel powinna
wyglądać tak.

kernel /boot/vmlinuz-2.6.11.3.mons05.17032005 vga=785 splash=silent ro
initrd /boot/initrd.splash

linijka z parametrem root jest powyżej linijki z parametrem kernel, więc to
też nie jest potrzebne a _LINIJKA_ z parametrem initrd powinna być w
_OSOBNEJ_LINIJKCE_ (czyli jak w przykładzie powyżej).

> Jakies sugestie?

Czytaj ze zrozumieniem.

> Moja grafika to RIVA TNT (bo nie pisalem wczesniej). Monitor Philips
> 104B (i dzialaja X-y)

To fajnie. ;-) Teraz niech zadziała reszta.

Spróbuj napisać poprawnie menu.lst (nie mieszaj konfiguracji GRUB i LILO).
Sprawdź czy działa. Jeżeli nie - spróbuj zrobić framebuffer.

Pozdrawiam.

--
Lech Karol Pawłaszek <ike>
"You will never see me fall from grace..." [KoRn]