Re: Czcionki w Sarge

Dnia 09-08-2005, wto o godzinie 06:46 +0200, Jakub Ambrożewicz
napisał(a):

> > Może pomoże x-ttcidfont-conf
>
> Mam juz to zainstalowane, przekonfigurowalem nawet, niestety nadal
> wiekszosc
> czcionek nie jest widoczna w Gnome. Czcionki sa dostepne bezposrednio
> przez X
> serwer lub przez jakis serwer czcionek, ale z tego co wyczytalem to
> takie
> programy jak Gnome/KDE itp uzywaja czcionek za posrednictwem defomy i
> fontconfiga no i te jakos nie kwapia sie zeby udostepniac fonty z
> katalogu
> /usr/lib/X11/fonts/misc a w tym wlasnie znajduje sie wiekszosc
> czcionek
> pochodzacych z pakietow xfonts-*.

1) Recently I installed a chinese font by running nautilus as root &
copying it to the fonts:/// location. Seems to have worked, but I don't
have KDE installed, so I'm not sure if its system-wide.

2) KDE and Gnome use Xft(2)/fontconfig to get their fonts, not the
traditional fontserver provided by X or xfs. So you have to
edit /etc/fonts/fonts.conf or /etc/fonts/local.conf and include the path
to this fonts there too.
If you just enter <dir>/usr/X11R6/lib/X11/fonts</dir> it will
recursively scan all subdirectories for fonts (I for myself don't like
including all type1 fonts though)

Nie sprawdzałem ani 1 ani 2

Powodzenia
--
Jakub Ambrożewicz
PKP Informatyka spółka z o.o. Ośrodek Informatyki w Gdańsku