Re: sarge

On Wed, May 11, 2005 at 08:26:19AM +0200, Tadeusz Prokocki wrote:
> Witam,
> Skoro Sarge juz zamrozony
> jak bezbolesnie przejsc z
> woody na sarge ?

Jak nie masz jakiś pinów w /etc/apt/preferences, w /etc/apt/apt.conf
zediniowanej domyśnej dystrybucji oraz nieoficjalnych repozytoriów
w sources.list, to całkiem (nie)prosto:

1) Do /etc/apt/apt.conf wpisać
APT::Cache-Limit 15000000;
APT::Get::Show-Upgraded ;

2) wyedytować /etc/apt/sources.list: (stable|woody) zamień na sarge

3) apt-get update

4) apt-get dist-upgrade. Z tym, że ja polecam najpierw

   apt-get -t sarge -du dist-upgrade

4a) by sprawdzić czy starczy miejsca na dysku (MB do ściągniecia + MB o
które wzrośnie instalacja + jakieś min. 100-200MB zapasu) - raz się na tym
przejechałem, czasami warto (zależy kto jaki ma sprzęt) na czas upgrejdu
podstawić dodatkowy dysk i tam podlinkować /var/cache/apt/archives

4b) by spisać jakie pakiety apt-get chce wywalić, jeżeli nie są krytyczne (w
sensie przeżycia maszyny), to zajmiesz się nimi później, jak krytyczne to
ustaw je w stan hold.

5) Po takim upgrejdzie polecam stanowczo restart maszyny.

6) Zrób następnie "dselect update", a potem "dselect select" i zobacz co się
ewentulnie nie zaktualizowało oraz jakie pakiety zostały wycofane (może
warto usunąć) - to wszystko co jest na początku listy przed napisem "Pakiety
aktualne". Potem klepnij enter w dselect (aby zatwierdzić) i zobacz czy
jeszcze nie chce czegoś od ciebie - Wiem, że pewnie można to zrobić przy
pomocy aptitude, ale ja nie czuję się w tym mocny:)

00-a) Polecam robienie tego wszystkiego w oknie screena z włączonym
logowanie (zapisem na dysk), aby było o czym ewentualnie dyskutować.

00-b) Polecam przed restartem włączenie bootlogd (do pliku
/etc/default/bootlogd wpisać BOOTLOGD_ENABLE=Yes), aby można było sobie
spokojnie w pliku /var/log/boot objerzeć to co przeleciało przez ekran w
czasie sekwencji startowej (coś jakby przedłużenie dmesg).

00-c) Dla tych co nie chcą restartować maszyny polecam downgrade lsof do
wersji 4.71-1 (ze snapshot.debian.net) bo wszystkie późniejsze (łącznie z tą
z sarge 4.74.dfsg.3-2) nie pokazują wszystkich skasowanych plików (zwłaszcza
bibliotek) przy "lsof +L1" - alternatywą dla lsof jest wtedy
"grep deleted /proc/[0-9]*/maps"

Na razie nie nic więcej pamiętam / nie mam więcej pomysłów.