zaufanie do backportow debianowych

Witam

Zastanawiam się nad tym jak bardzo można ufać backportom znalezionych np. na www.apt-get.org. Tzn. chodzi mi o uzycie ich na jakims serwerze produkcyjnym, gdzie stoi woody i potrzebny mi jest nowszy postgresql. Czy mogę mieć pewność, że nikt do tych paczek nie dołożył czegoś złośliwego?

Pytanie właściwie nawet nie dotyczy woodiego. Bo nawet jak wyjdzie sarge to i tak po jakims czasie trzeba będzie niektóre rzeczy aktualizować.

Najbezpieczniej pewnie będzie zrobić paczkę samemu ze źródeł, ale kiedyś przy robieniu paczki apache po prostu mi się to nie udało.

Tak czy owak podstawowe pytanie: można ufać czy nie?

--
Pozdrawiam, Dominik Juszczyk