Re: kropka w nazwie usera

On Mon, 20 Sep 2004, Sub wrote:

> Nie moge sie tego nigdzie niestety w googlach doszukac, a ze pewnie problem
> jest trywialny wiec zapytam na szybko tutaj.
>
> uzytkownik zarzyczyl sobie skrzynke z kropka w nazwie postaci
> jan.kowalski@jakasdomena.com
> oczywiscie prosty adduser na taka nazwe sie obraza, nie pomaga tez
> "adduser --force-badname jan.kowalski
> adduser: To avoid problems, the username should consist of a letter or
> underscore followed by letters, digits, underscores, and dashes. For
> compatibility with Samba machine accounts $ is also supported at the
> end of the username"

> [...]

heja

zaloz usera o nazwie np:

kowalski

a pozniej juz sprawa przechodzi do twojego servera pocztowego np. postfix

poprostu zrob aliasa /etc/postfix/aliases

jan.kowalski:	kowalski

lub virtualnego usera /etc/postfix/virtual

jakasdomena.com jakasdomena

jan.kowalski@jakasdomena.com	kowalski

przeladuj postfixa i po sprawie
oczywiscie klient logowac sie bedzie poprzez usera: kowalski
ale w adresie poczty wpisze sobie normalnie

jan.kowalski@jakasdomena.com

pozdro
bieniu