Debian i te chol.... zasoby samby

W jaki sposób mogę ustawić linuxa, żeby zaraz po zalogowaniu podłączał
mi dyski sieciowe jak w windows. Komputer, który udostępnia zasoby ma
zainstalowanego Linuxa+samba i pracuje jako główny kontroler domeny.
Login i hasło mojej stacji odpowiada temu w sambie.
Niby nic, a męczę się z tym już dość długo. No i mój gnome wcale mi tego
nie ułatwia.

Mam również problem z polskimi znakami
smbmount //server/samba /mnt/samba -o user=xxx password=xxx
jakichbym nie użył parametrów iocharset i codepage to i tak nie mam
polskich znaków.
Na serwerze używam iso8859-2 a na stacji takie jak domyślnie instaluje
Debian SID, czyli nie wiem czy UTF-8 czy iso8859-2.

Tak w ogóle to wszystko to dzieje się w Gnome 2.4. Natomiast przy
włączonym Gnome 2.6 jak po zamontowaniu zasobu, kiedy próbuję na niego
wejść to cały gnome się wiesza. Co więcej przy włączonym gnomie i próbie
wejścia na zamontowany zasób wiesza się również konsola. Dodam jeszcze,
że nie jest to raczej sprawa jednostkowa, bo na dwóch kompach mam
dokładnie to samo.
A taki Debian stabilny...

Proszę o pomoc.

--