Re: Abit BE6-II i dysk UDMA66

Mikołaj napisał:
>Po przeczytaniu tego tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że to
>wina kernela Linuksa. Bo po pierwsze (niestety) pod Windows wydaje się
>pracować prawidłowo, a poza tym po raz kolejny pozwolę sobie powtórzyć,
>że błąd *nie występuje* na kernelu 2.4.18, dopiero na późniejszych
>(testowałem 2.4.19-22, 2.6.0), tak jakby dopiero kolejne miały bug.

Nie występuje, bo kernele do 2.4.18 były kompilowane z domyślnie wyłączonym
DMA.
Kernel nie próbuje startować DMA podczas uruchamiania.. dopiero później
można odpalić za pomocą hdparm.

Ale albo tego nie potrafię zrobić, albo zamiast zyskiwać na prędkości...
dysk ją traci.
(wniosek na podstawie próby zapisu pliku zer na dysku przed i po.... za
pomocą dd)