Re: Monitorowanie usług.

On Mon, 5 Jul 2004 17:18:42 +0200
Piotr Najduk <najduk@dami.pl> napisał(a):

> Witaj Adrian,
> W Twoim liście datowanym 5 lipca 2004 (16:47:06) można przeczytać:
> Moglbys napisac w kilku zdaniach jak sie do tego softu zabrac?

W debianie masz 3 pakiety nagios-text, nagios-pgsql i mysql - czyli podstawowe
pakiety rozniace sie sposobem przechowywania informacji. Ja polecam wersje text
(plik tekstowy) gdyz odpada zawodnosc zwiazana z dodatkowym systemem.
Po instalacj w plikach w /etc/nagios/ konfigurujesz serwery - tutaj musisz
poczytac i tyle, ustykownikow i uslugi - w ten sposob mozesz dokonac biernego
monitoringu sieci, serwerow (laczac sie na port) i sprawdzajac czy dana usluga
np ssh, ftp, http, pgsql chodzi.
Drugi sposob to aktywne sprawdzanie i wtedy musisz na serwerze ktory ma byc
monitorowany zainstalowac demona i pluginy ktore beda sprawdz dysk,ram,swap,cpu
i cokolwiek Ci sie na mysl nasunie (mozesz sam pluginy w dowolnym jezyku pisac).

Adrian (Sauron) Siemieniak    /,/      .. Who can destroy The Thing,
sauron{at}rpg{dot}pl         /`/       controls The Thing ... (DUNE)