Re: firewall i problem z instalacja jadra linux (woody) (dlugie)

Witajcie,

> niedogodnosci. Obecnie wszystko chyba jest w normie ( jak to w Polsce

to dlaczego Portsentry na przyklad blokuje co jakis czas kogos z tej
puli ? 80.xxx, 83.xxx i podobne to 90% zablokowanych adresow.
Ja rozumiem i wiem ze to rozne smieci u ludzi na komputerach, i nie
jest to de fakto wina tepsy. Ale nie moge sobie pozwolic na to by
jakies smieci (juz i tak w sporej czesci bedace w lanie) nadal do lanu
trafialy. I za norme tego nie uwazam.
Ciekawe ze zaden z adresow z puli ProFuturo, Crowleya czy innych nigdy
nie trafia na taka liste ?

Notabene: ma ktos jakis pomysl na wirusy szalejace w lan miedzy
kompami ?
czy np do snorta da sie podpiac jakies fajne regulki do wykrywania
roznego rodzaju badziewia ? sa gdzies jakies bazy dostepne ?

BTW.
"Dzieki" takim wirusom serwer pocztowy ktory jest na tym samym IP
co jeden z LANow trafia na liste spamerska ... wrrrr ...
Co prawda ostatnio bardzo zadko bo tepie i robie pogrom w lanie - co
chwile ktos ma zablokowany komp z powodu wirusow - ludzie juz zdarzyli
sie nauczyc co to jest Antywirus ze potrzebne sa nowe bazy, co to jest
personal firewal, update systemu itp. - praktycznie tylko dzieki temu.
Jednak wiele z wirusow przechodzi niezauwazonych siejac spam - nie
moge tego zniesc a nie mam jakos pomyslow.

> hmm
> blokowanie tak ale chyba odwet, o ile o tym tu mowa, przeciwko komuś kto
> i tak juz jest przegranym bo nabył  wejście na "super strokę sexy
> emule" nie ma sensu.

zgadzam sie w 100%. przy czym nie jest to rodzaj odwetu a swego
rodzaju zabezpieczenie. Bany sa sciagane raz na jakis czas (aczkolwiek
dosc dlugi).

Marcin.